Матеріали науково-практичного семінару вчителів хімії.
Презентація "Хмарні сервіси як засіб компетентнісного навчання хімії"
Презентація "Когнітивна лабораторія хмарних сервісів"
"Крокуємо в ногу з часом"
Технологія "перевернутого навчання"
Стаття. Самоосвіта учителя
Презентація. Використання ІКТ
Тема: Використання комп’ютерних технологій на уроках хімії
Чи потрібен комп’ютер в сучасній хімічній
лабораторії ? Питання швидше риторичне: зараз без комп'ютера,
напевно, навіть філософи не пишуть свої праці. І все ж, для чого потрібен
комп'ютер саме хімікам?
Головним
питанням сьогодення в системі нової освіти є опанування учнями вмінь і навичок
саморозвитку особистості, що значною мірою досягається шляхом впровадження
інноваційних технологій, організації процесу навчання. Водночас слід пам’ятати,
що будь-яку педагогічну технологію необхідно розглядати як цілісну систему в
єдності компонентів і взаємозв’язків. Тому із цілої низки найскладніших
проблем, з якими стикається процес демократизації та реформування освіти,
найсерйозніша зумовлена нестачею інформаційно-методичних видань і засобів
навчання.
Нові форми розвитку вимагають нових
правил і нових шляхів досягнення результатів. Така позиція вимагає від сучасної
освіти реформаційних кроків щодо оновлення її змісту та застосування нових
педагогічних підходів, впровадження інформаційних і комунікаційних технологій,
що модернізують навчальний процес
Використання засобів мультимедія з
метою повторення, узагальнення та систематизації знань не тільки допомагає
створити конкретне, наочно-образне уявлення про предмет, явище чи подію, які
вивчаються, але й доповнити відоме новими даними. Відбувається не лише процес
пізнання, відтворення та уточнення вже відомого, але й поглиблення знань. Під
час роботи з навчальною програмою важливо зосередити увагу учнів на найбільш
складну для засвоєння частину, активізувати самостійну пошукову діяльність
учнів.
Мультимедійні засоби навчання є
універсальними, оскільки можуть бути використаними на різних етапах уроку:
§
під час мотивації як постановка
проблеми перед вивченням нового матеріалу;
§
у поясненні нового матеріалу як
ілюстрації;
§
під час закріплення та узагальнення
знань;
§
для контролю знань.
Крім цього, маючи такі засоби
навчання, можна проводити повноцінні уроки і заняття з хімії поза кабінетом
хімії або в кабінетах без спеціального обладнання: витяжної шафи, демонстраційного
стола, водопроводу тощо, що дає змогу розширити можливості під час проведення
уроків хімії в інших навчальних кабінетах, забезпечуючи «мобільність».
Серед величезного різноманіття
навчальних мультимедійних систем умовно можна виокремити засоби, які є найбільш
ефективними:
§
комп’ютерні тренажери;
§
автоматизовані навчальні системи;
§
навчальні фільми;
§
мультимедія-презентації;
§
відеодемонстрації.
Використання нових інформаційних технологій
стає в останні роки важливим напрямком розвитку професійної освіти. В даний
час є багато навчальних мультимедійних компакт - дисків, прийнятною якістю
навчального матеріалу.
На уроках хімії та на
позакласних заняттях застосовуються такі відомі пакети програм як: «1 С:
Освітня колекція. Загальна і неорганічна хімія »,« 1 С: Освітня колекція.
Органічна хімія », « 1 С: Освітня коллекція.Хімія для всіх XXI. Хімічні досліди
з вибухами і без »,« Досліди з хімії »,
« ChemWindow v3.0 »;« Chemlab 2.0d »;« Talbica NC 2.2 »; « Table v3.40 »; « Асистент Хімії »; «Мх
Table»; «МХ-розчин», «Віртуальна хімічна
лабораторія»
Наведу короткий опис деяких з
них.
1.
«1 С:
Освітня колекція. Загальна і неорганічна хімія »
2.
«1 С: Освітня колекція. Органічна хімія ».
У
програмах представлено виклад навчального матеріалу, що містить велику
кількість ілюстрацій, формул, хімічних реакцій, тривимірної анімації, процесів
і явищ, доповнене фотографіями та фрагментами відео, тестовими завданнями з
розділів курсу загальної та неорганічної хімії.
3.
«1 С:
Освітня колекція. Хімія для всіх XXI.Хімічні досліди з вибухами і без »
Програма містить 100
відеозаписів демонстраційних експериментів з неорганічної та органічної хімії.
Хімічна сутність дослідів відповідає програмі, використання відеофрагментів
сприяє формуванню інтересу учнів до вивчення хімії та полегшує засвоєння
важкого теоретичного матеріалу. Диск містить: демонстрації дослідів, в тому
числі досліди, які потребують тривалої підготовки і наявності спеціального
обладнання; пояснення явищ, що відбуваються; відомості про необхідні реактиви
та обладнання, техніці підготовки та виконання; методичні рекомендації щодо
використання кожного відеофрагменту на уроках. Інформація стає доступною після
вивчення правил техніки безпеки.
5. «ChemWindow v3.0»
-Редактор хімічних формул
-Малювання структурних формул речовин.
-Велика колекція готових структур молекул.
6.Chemix
v2.01
Потужний хімічний інформаційний центр з
безліччю корисних інструментів.
Урівнювач
хімічних реакцій - в лічені митті зрівняє навіть будь-яку реакцію.
Блок термохімії - введіть реакцію і дізнайтеся
її тепловий ефект. А також теплоти утворення реагентів, зміну енергії Гіббса в
ході реакції, зміну ентропії та іншу цінну інформацію.
7.
Chemlab 2.0d Інтерактивна
хімічна лабoраторія. Тут ви знайдете все обладнання (віртуальне, зрозуміло) для
виконання будь-якого хімічного досліду (так само віртуального).
Хімія-це наука XХI століття. Тому вона тісно
пов'язана з новими інформаційними комп'ютерними технологіями (ІКТ).
8. Power point - програма для створення
мультимедійних презентацій, яка найчастіше використовується як вчителем та
учнями, Самоосвіта
Немає коментарів:
Дописати коментар