Самоосвіта


Тема: Використання комп’ютерних технологій на уроках хімії
      Чи потрібен комп’ютер в сучасній хімічній лабораторії ? Питання швидше риторичне: зараз без комп'ютера, напевно, навіть філософи не пишуть свої праці. І все ж, для чого потрібен комп'ютер саме хімікам?
  Головним питанням сьогодення в системі нової освіти є опанування учнями вмінь і навичок саморозвитку особистості, що значною мірою досягається шляхом впровадження інноваційних технологій, організації процесу навчання. Водночас слід пам’ятати, що будь-яку педагогічну технологію необхідно розглядати як цілісну систему в єдності компонентів і взаємозв’язків. Тому із цілої низки найскладніших проблем, з якими стикається процес демократизації та реформування освіти, найсерйозніша зумовлена нестачею інформаційно-методичних видань і засобів навчання.
Нові форми розвитку вимагають нових правил і нових шляхів досягнення результатів. Така позиція вимагає від сучасної освіти реформаційних кроків щодо оновлення її змісту та застосування нових педагогічних підходів, впровадження інформаційних і комунікаційних технологій, що модернізують навчальний процес
        Використання засобів мультимедія з метою повторення, узагальнення та систематизації знань не тільки допомагає створити конкретне, наочно-образне уявлення про предмет, явище чи подію, які вивчаються, але й доповнити відоме новими даними. Відбувається не лише процес пізнання, відтворення та уточнення вже відомого, але й поглиблення знань. Під час роботи з навчальною програмою важливо зосередити увагу учнів на найбільш складну для засвоєння частину, активізувати самостійну пошукову діяльність учнів.
 Мультимедійні засоби навчання є універсальними, оскільки можуть бути використаними на різних етапах уроку:
§  під час мотивації як постановка проблеми перед вивченням нового матеріалу;
§  у поясненні нового матеріалу як ілюстрації;
§  під час закріплення та узагальнення знань;
§  для контролю знань.
Крім цього, маючи такі засоби навчання, можна проводити повноцінні уроки і заняття з хімії поза кабінетом хімії або в кабінетах без спеціального обладнання: витяжної шафи, демонстраційного стола, водопроводу тощо, що дає змогу розширити можливості під час проведення уроків хімії в інших навчальних кабінетах, забезпечуючи «мобільність».
Серед величезного різноманіття навчальних мультимедійних систем умовно можна виокремити засоби, які є найбільш ефективними:
§  комп’ютерні тренажери;
§  автоматизовані навчальні системи;
§  навчальні фільми;
§  мультимедія-презентації;
§  відеодемонстрації.
Використання нових інформаційних технологій стає в останні роки важливим напрямком розвитку професійної освіти. В даний час є багато навчальних мультимедійних компакт - дисків, прийнятною якістю навчального матеріалу.
На уроках хімії та на позакласних заняттях застосовуються такі відомі пакети програм як: «1 С: Освітня колекція. Загальна і неорганічна хімія »,« 1 С: Освітня колекція. Органічна хімія », « 1 С: Освітня коллекція.Хімія для всіх XXI. Хімічні досліди з вибухами і без »,« Досліди з хімії »,          « ChemWindow v3.0 »;« Chemlab 2.0d »;« Talbica NC 2.2 »;   « Table v3.40 »; « Асистент Хімії »; «Мх Table»; «МХ-розчин»,  «Віртуальна хімічна лабораторія»
Наведу короткий опис деяких з них.
1.    «1 С: Освітня колекція. Загальна і неорганічна хімія »
2.      «1 С: Освітня колекція. Органічна хімія ».
   У програмах представлено виклад навчального матеріалу, що містить велику кількість ілюстрацій, формул, хімічних реакцій, тривимірної анімації, процесів і явищ, доповнене фотографіями та фрагментами відео, тестовими завданнями з розділів курсу загальної та неорганічної хімії.


3.     «1 С: Освітня колекція. Хімія для всіх XXI.Хімічні досліди з вибухами і без »
 Програма містить 100 відеозаписів демонстраційних експериментів з неорганічної та органічної хімії. Хімічна сутність дослідів відповідає програмі, використання відеофрагментів сприяє формуванню інтересу учнів до вивчення хімії та полегшує засвоєння важкого теоретичного матеріалу. Диск містить: демонстрації дослідів, в тому числі досліди, які потребують тривалої підготовки і наявності спеціального обладнання; пояснення явищ, що відбуваються; відомості про необхідні реактиви та обладнання, техніці підготовки та виконання; методичні рекомендації щодо використання кожного відеофрагменту на уроках. Інформація стає доступною після вивчення правил техніки безпеки.
5. «ChemWindow v3.0»                      
-Редактор хімічних формул
-Малювання структурних формул речовин.
-Велика колекція готових структур молекул.
6.Chemix v2.01
Потужний хімічний інформаційний центр з безліччю корисних інструментів.
Урівнювач  хімічних реакцій - в лічені митті зрівняє навіть будь-яку реакцію.
Блок термохімії - введіть реакцію і дізнайтеся її тепловий ефект. А також теплоти утворення реагентів, зміну енергії Гіббса в ході реакції, зміну ентропії та іншу цінну інформацію.
7. Chemlab 2.0d      Інтерактивна хімічна лабoраторія. Тут ви знайдете все обладнання (віртуальне, зрозуміло) для виконання будь-якого хімічного досліду (так само віртуального).
Хімія-це наука XХI століття. Тому вона тісно пов'язана з новими інформаційними комп'ютерними технологіями (ІКТ).

8. Power point  - програма для створення мультимедійних презентацій, яка найчастіше використовується як вчителем та учнями, Самоосвіта

Немає коментарів:

Дописати коментар